K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

18 giờ trước (14:15)

Olm chào em đây là toán chuyên đề diện tích các hình. Hôm nay, Olm sẽ hướng dẫn các em giải chi tiết dạng này bằng cách lập phương trình như sau:

Giải:

Nửa chu vi của hình chữ nhật là:

2998 : 2 = 1499 (m)

Gọi chiều rộng là \(x\left(m\right)\); \(x>0\)

Khi đó, chiều dài là: \(x+1\) (m)

Theo bài ra ta có: \(x+x+1\) = 1499

2\(x+1=1499\)

2\(x=1499\) - 1

2\(x\) = 1498

\(x=1498:2\)

\(x=749\)

Chiều rộng là 749m;

Chiều dài là: 1499 - 749 = 750(m)

Kết luận chiều dài của hình chữ nhật là: 750m

18 giờ trước (14:23)

sửa đề chiều dài và số đo chiều rộng là 2 số tự nhiên liên tiếp

gọi chiều rộng của mảnh đất là `a`

`=>` chiều dài mảnh đất là :`a+1`

nửa chu vi của hình chữ nhật là :

`2998 : 2=  1499(m)`

theo bài ra ta có :

`(a+1) + a = 1499`

`=> a + 1 + a = 1499`

`=>  2a  = 1499 - 1`

`=> 2a=  1498`

`=> a = 1498 : 2 `

`=> a = 749`

`=>` chiều rộng là`749(m)`

chiều dài là `749 + 1 = 750(m)`

Vậy ....

23 giờ trước (9:46)

x : 2 = y : (-5)

loading...Áp dụng tính chất của dãy tỉ số bằng nhau, ta có:

loading...

loading...

loading...

loading...

Vậy x = 2; y = -5

22 giờ trước (9:54)

Vì 2 và (-5) nguyên tố cùng nhau nên ước chung của 2 và (-5) chỉ có thể là 1 hoặc -1
TH1: (2,-5) = 1
\(\rArr\) x : 2 = 1 \(\rArr\) x=2
y : (-5) = 1 \(\rArr\) y=(-5)
THỬ: 2 + (-5) = 7 (t/mãn)
TH2: (2,-5) = -1
\(\rArr\) x : 2 = -1 \(\rArr\) x=-2
y : (-5) = -1 \(\rArr\) y=5
THỬ: (-2) + 5 = 3 (không thoả mãn)
Vậy x=-2 và y=5

24 tháng 1

Olm chào em, muốn nối được các bài trên Olm thì em cần kích chuột vào một ô bên trái trước, sau đó tìm đáp án đúng ở cột bên phải để kích chuột vô. Sau hai thao tác đó là em đã thực hiện nối thành công rồi em nhé.

24 tháng 1

3 x (\(x+11\)) = 2 x (14 - \(x\))

3\(x\) + 33 = 28 - 2\(x\)

3\(x\) + 2\(x\) = 28 - 33

5\(x\) = -5

\(x=-5:5\)

\(x=-1\)

Vậy \(x=-1\)

23 tháng 1

\(\left|x+\dfrac{1}{2}\right|=x+1\\ \Rightarrow\left[{}\begin{matrix}x+\dfrac{1}{2}=x+1\\-\left(x+\dfrac{1}{2}\right)=x+1\end{matrix}\right.\\ =>\left[{}\begin{matrix}\dfrac{1}{2}=1\left(\text{VÔ NGHIỆM}\right)\\-x+\dfrac{1}{2}=x+1=>x=-\dfrac{3}{4}\left(TM\right)\end{matrix}\right.\)

Ta có: \(\left|x+\dfrac{1}{2}\right|=x+1\)

=>\(\left\{{}\begin{matrix}x+1>=0\\\left(x+\dfrac{1}{2}\right)^2=\left(x+1\right)^2\end{matrix}\right.\)

=>\(\left\{{}\begin{matrix}x>=-1\\\left(x+\dfrac{1}{2}-x-1\right)\left(x+\dfrac{1}{2}+x+1\right)=0\end{matrix}\right.\)

=>\(\left\{{}\begin{matrix}x>=-1\\-\dfrac{1}{2}\left(2x+\dfrac{3}{2}\right)=0\end{matrix}\right.\Leftrightarrow\left\{{}\begin{matrix}x>=-1\\2x+\dfrac{3}{2}=0\end{matrix}\right.\)

=>\(\left\{{}\begin{matrix}x>=-1\\x=-\dfrac{3}{4}\end{matrix}\right.\)

=>\(x=-\dfrac{3}{4}\)

23 tháng 1

\(-\dfrac{2}{3}+\left(2^{40}\cdot3^{39}\right):\left(8^{13}\cdot9^{15}\right)\\ =-\dfrac{2}{3}+\left(2^{40}\cdot3^{39}\right):\left[\left(2^3\right)^{13}\cdot\left(3^2\right)^{15}\right]\\ =-\dfrac{2}{3}+\left(2^{40}\cdot3^{39}\right):\left[2^{39}\cdot3^{30}\right]\\ =-\dfrac{2}{3}+2\cdot3^9=-\dfrac{2}{3}+39366=\dfrac{118096}{3}\)

22 tháng 1

bạn cần hỏi gì ạ "?

I. Read the following passage and fill in each gap with one word from the box. raise difference because will allows A volunteer is someone who “works for free” or someone “working of their own free (1) ________”. People choose to volunteer for many reasons. Some people choose to do this (2) _________ they want to help, and others hope that they might get jobs if they do their volunteer work with care. Parents often volunteer in their children’s classrooms or help (3)...
Đọc tiếp

I. Read the following passage and fill in each gap with one word from the box. raise difference because will allows A volunteer is someone who “works for free” or someone “working of their own free (1) ________”. People choose to volunteer for many reasons. Some people choose to do this (2) _________ they want to help, and others hope that they might get jobs if they do their volunteer work with care. Parents often volunteer in their children’s classrooms or help (3) _________ money for their children’s schools. No matter the reasons, becoming a volunteer helps many people feel good about themselves. There is something about ‘working for free’ that (4) ______ people to feel that they are making a positive difference in their community. Employers will often choose to hire someone who has volunteered for them because they have already proven themselves. Whatever the reason, becoming a volunteer will open new doors for you and you can bet that you will feel like you really did make a (5) ________!

giúp với. Mình đang cần gấp

3
22 tháng 1

I. Read the following passage and fill in each gap with one word from the box.

raise difference because will allows

A volunteer is someone who “works for free” or someone “working of their own free (1) ____will____”. People choose to volunteer for many reasons. Some people choose to do this (2) ___because______ they want to help, and others hope that they might get jobs if they do their volunteer work with care. Parents often volunteer in their children’s classrooms or help (3) _____raise____ money for their children’s schools. No matter the reasons, becoming a volunteer helps many people feel good about themselves. There is something about ‘working for free’ that (4) __allows____ people to feel that they are making a positive difference in their community. Employers will often choose to hire someone who has volunteered for them because they have already proven themselves. Whatever the reason, becoming a volunteer will open new doors for you and you can bet that you will feel like you really did make a (5) __difference______!

=> free will (n): sự tự nguyện

22 tháng 1

mik sửa tí ạ